Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009

Eurochild- 5η γενική συνέλευση, Βουδαπέστη 5-7 Νοεμβρίου 2008


Τον Νοέμβριο του 2008 το Eurochild, το πανευρωπαϊκό δίκτυο οργανώσεων και προσώπων που εργάζονται για την βελτίωση της ποιότητας της ζωής των παιδιών και των νέων, πραγματοποίησε την 5η του Γενική Συνέλευση υπό τον τίτλο "Συμπεριλαμβάνοντας τα παιδιά: μια προσέγγιση των παιδικών δικαιωμάτων για την ποιότητα ζωής των παιδιών".
Η Νίκη Ρουμπάνη που συμμετείχε, εκπροσωπώντας το Ελληνικό Δίκτυο Γυναικών Ευρώπης μας μετέφερε κάποια στοιχεία από τη διοργάνωση....


"Μετά την συνάντησή μας στο Συνήγορο του Πολίτη με μέλη του Eurochild προσκληθήκαμε κι αποφασίσαμε τη συμμετοχή μας στο συνέδριο αυτό στη Βουδαπέστη. Παρόντες ήταν πέραν των μελών του Δικτύου αυτού και εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς κι εκπρόσωποι Κοινοβουλίων. Επίσης μια επιτροπή νέων από οργανώσεις νεολαίας από διάφορες χώρες - μέλη.
Από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. έχουν τεθεί πέντε προτεραιότητες για τις κυβερνήσεις.
. Η ενεργητική ένταξη ατόμων από τις ομάδες που κινδυνεύουν από τον αποκλεισμό
. Η φτώχεια των παιδιών
. Θέματα μεταναστών σε σχέση με το παιδί
. Ασφαλιστική κάλυψη με ευέλικτο τρόπο
. Το πρόβλημα της γήρανσης του πληθυσμού.

Στόχοι: Να μειώσουμε τους αριθμούς παιδιών σε κίνδυνο σε ευαίσθητες ομάδες- παράδειγμα, όταν αναγκάζονται να μεταναστεύουν οι γονείς και τα παιδιά μένουν πίσω, παιδιά σε μονογονεϊκές οικογένειες, θύματα ρατσισμού, παιδιά που αφήνουν νωρίς το σχολείο, παιδιά με αναπηρίες,κλπ
Να μειώσουμε τους αριθμούς των παιδιών που ζουν σε σπίτια χωρίς εργαζόμενους ενήλικες.
Να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις ώστε να συμμετέχουν τα παιδιά σε αποφάσεις και διαδικασίες που τα αφορούν.

Ομάδες εργασίας - Θεματικές

Σχεδιάζοντας την ζωή τους: Οι νέοι να έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν ένα προσωπικό σχέδιο ζωής. Να υπάρχουν ενήλικες ή συνομήλικοι ‘μέντορες’, να αποκτούν πρακτικές δεξιότητες ζωής για να υποστηρίζουν την ποιότητα ζωής τους. Να υπάρχουν ενδιάμεσα πλάνα για τους μακροπρόθεσμους στόχους.
Ενδυνάμωση: Η συμμετοχή των νέων να είναι αληθινή, να συνδέεται με πραγματικό προϊόν που δημιουργείται. Να ακούμε τους νέους αντί διαρκώς να τους μιλάμε. Να υπάρχει οριζόντια επικοινωνία κι εκπαίδευση ανθρώπων που ασχολούνται με τη φροντίδα. Επιμόρφωση ενηλίκων.
Οι κυβερνήσεις να νομοθετήσουν για την προστασία κι ασφάλεια των παιδιών, να παρακολουθούν την εφαρμογή των νόμων και να δημιουργούν εθνικούς ποιοτικούς στόχους σε όλη την ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των στόχων για παιδιά που βγαίνουν από ιδρύματα ή άλλη κοινωνική φροντίδα.
Δικαιώματα παιδιών: Να έχουν επιλογές: Μόρφωση, πληροφόρηση, επιμόρφωση για να γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν την πληροφορία, εκπαίδευση για να χρησιμοποιούν την προσωπικότητά τους.
www.qualityforchildren.info
Χρειάζεται να υψώσουμε την κοινωνική προστασία ως πολιτική προτεραιότητα. Οι αγορές δεν πρόκειται να νοιαστούν για τους φτωχούς. Χρειάζεται ένας προσανατολισμός στην κοινωνική αλληλεγγύη. Χρειάζεται μια εστίαση στη φτώχεια, μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ κοινωνικών δικαιωμάτων και κοινωνικής ελευθερίας, να δούμε τους κινδύνους των ιδιωτικοποιήσεων ζωτικών για την κοινωνία υπηρεσιών.
Πρέπει να εξετάσουμε το ρόλο της Κοινωνίας των Πολιτών και για την κοινωνική προστασία και τη δημιουργία ελάχιστων προϋποθέσεων ποιότητας στη φροντίδα, και για την προώθηση πολιτικών αλληλεγγύης.

Οι νέοι ρωτούν: Η ομάδα νέων από οργανώσεις της Ουγγαρίας, της Κύπρου, της Γερμανίας και της Ουαλίας, είχαν ως έργο να θέσουν ερωτήσεις στο πάνελ ως προς τα εξής:
Εκπαίδευση, Ισότητα Ευκαιριών, Κακοποίηση ομότιμων ομάδων, Νέοι από ευάλωτες ομάδες.
Είναι εφικτό να εξασφαλίσουμε ισότητα στην εκπαίδευση ανεξάρτητα από το κοινωνικό στάτους της οικογένειας, τον τόπο, τις ικανότητες, την εθνότητα;
Είναι το να εξοικονομούμε χρήματα περισσότερο σημαντικό από τις ανάγκες των νέων;
Η κακοποίηση έχει μεγάλη επίδραση στη ποιότητα ζωής και το μέλλον των παιδιών. Τι μέτρα μπορεί να ληφθούν;
Πώς να διδαχθούν τα παιδιά τα δικαιώματά τους; Μπορούν να υπάρχουν ομάδες βοήθειας για να διδάσκονται οι νέοι τα δικαιώματά τους; Τι θα γίνει με τους απογοητευμένους νέους που έχουν δυσκολία μάθησης συμπεριλαμβάνοντας και τέτοιους νέους σε χώρους κοινωνικής φροντίδας; Πως μπορούν να μη μένουν έξω από τους σχεδιασμούς οι νέοι σε μειονεκτική θέση; Πως μπορούν όλοι να συμμετέχουν στους σχεδιασμούς πολιτικών για τα δικαιώματά τους;

Ανακοίνωση ως επίλογος: Οι νέοι όχι μόνο δικαιούνται αλλά και θέλουν να συμμετέχουν, δεν είναι δύσκολο."

Δεν υπάρχουν σχόλια: